Raport transparenta Serv Audit - 2024

Raport privind transparența Serv Audit S.R.L. anul 2024
 Cuprins
 1.Introducere 
2.Descrierea statutului juridic și a structurii asociaților
3.Obiectul de activitate
4.Descrierea structurii conducerii firmei de audit
5.Descrierea sistemului intern de control al calităţii existent în firma de audit şi o
declaraţie a organismului administrativ sau de conducere privind eficacitatea funcţionării
acestui sistem 
6.Indicarea datei când a avut loc ultima analiză independentă privind asigurarea calității 
7.Declarație privind practicile de independență ale firmei, care confirmă, de asemenea
efectuarea unei analize interne de conformitate cu privire la independență 
8.Politicile societăţii privind pregătirea personalului, remunerarea acestuia şi
independenţa
9.Informații financiare legate de societate 
10.Lista cu clienții de interes public pentru care au fost efectuate audituri statutare în
exerciţiul financiar precedent

1.Introducere
 În calitate de firmă de audit care efectuează audit statutar al conturilor anuale ale
entităților de interes public, Serv Audit S.R.L. publică acest raport anual privind
transparența, în conformitate cu Legea nr. 162/2017 privind Auditul Statutar,
Regulamentul (UE) nr. 537/2014 privind cerintele specifice referitoare la auditul statutar
al entitatilor de interes public privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al
situațiilor financiare anuale consolidate. Toate informațiile furnizate în prezentul raport
se referă la situația Societății la 31 decembrie 2024, dacă nu este indicat altfel.
 2.Descrierea statutului juridic și a structurii asociaților
 Societatea funcționează ca o societate cu răspundere limitată. Serv Audit S.R.L. este
deţinută după cum urmează:
      Bîrle Nicoleta - Anca, detine 18 parti sociale;
      Puscas Sebastian Mihai, detine 18 parti sociale;
      Horge Loredana – Maria, detine 18 parti sociale;
      Iuga Dorina – Ionela, detine 18 parti sociale;
      Konyardy Corina Manuela, detine 18 parti sociale;
      Lupsa Mariana – Gabriela, detine 18 parti sociale;
      Petrut Mariea, detine 18 parti sociale;

3.Obiect de activitate
 Serv Audit S.R.L.  oferă servicii clienţilor în domeniul auditului financiar.
Serv Audit S.R.L. este supusă legislaţiei şi reglementărilor profesionale din Romania.
Este membră a Camerei Auditorilor Financiari din Romania (CAFR).
4.Descrierea structurii conducerii firmei de audit
 Societatea este condusă de un administrator.
 Administratorul Societății este d-na Bîrle Nicoleta - Anca.
 Administratorul are dreptul de a reprezenta și administra Societatea cu puteri depline.
Societatea acţionează în conformitate cu Legea nr. 31/1990.
5.Descrierea sistemului intern de control al calității existent în firma de audit și o
declarație a organismului administrativ sau de conducere privind eficacitatea
funcționării acestui sistem.
 Societatea aplică sistemul intern de control al calităţii stabilit şi prezentat in Manualul
Procedurilor.
Acest sistem include politicile si procedurile care abordeaza responsabilităţile de
conducere pentru sistemul de control al calităţii din cadrul firmei de audit, cerintele etice,
acceptarea clienţilor şi a misiunilor şi continuarea acestora, resursele umane,
performanţa în cadrul misiunilor şi monitorizarea.
Sistemul intern de control al calităţii se referă la analiza de asigurare a calităţii misiunii.
 Analiza de asigurare a calității misiunii
 Toate rapoartele legate de servicii de asigurare – inclusiv rapoarte de audit statutar
asupra conturilor anuale sau asupra conturilor anuale consolidate ale entităților de
interes public – sunt supuse unei analize de asigurare a calității misiunii înainte de
emiterea raportului.
Această analiză este efectuată de către partenerul misiunii de audit cu experiență și
calificări profesionale suficiente și corespunzătoare.
O analiză de asigurare a calității misiunii cuprinde o revizuire a raportului de audit și a
situațiilor financiare sau a altor informații financiare care fac obiectul raportului, a
planului de audit, a rezumatului procedurilor de audit, a documentelor de lucru selectate
și a altor documente, după cum este cazul. Această revizuire include și o discuție cu

partenerul care conduce misiunea de audit, cu privire la aspectele semnificative
identificate în timpul misiunii de audit sau de revizuire.
 Natura, perioada şi anvergura revizuirii foilor de lucru adecvate unei anumite situaţii
depind de numeroşi factori, inclusiv de importanţa, subiectivitatea şi complexitatea
aspectelor verificate.
 În cazul în care riscul misiunii este evaluat ca fiind mai mare sau mult mai mare decât
normal, este necesară o revizuire mult mai aprofundată de un partener de audit, inclusiv
revizuirea documentelor de lucru corespunzătoare care se concentrează asupra
riscurilor identificate. Raportul de audit poate fi emis numai dacă cel care a efectuat
analiza este mulțumit de raționamentele și concluziile exprimate de echipa de audit și
de respectarea Standardele Internaționale de Audit și alte reguli și regulamente
relevante.
 Declarație a organismului administrativ sau de management asupra eficacității
funcționării sistemului.
 Serv Audit S.R.L. a elaborat şi a implementat un set complex de politici şi proceduri
globale de control al calităţii auditului. Aceste politici şi proceduri respectă cerinţele
Standardelor Internaţionale de Control al Calităţii emise de Consliul pentru Standarde
Internaţionale de Audit şi Asigurare (IAASB).
 Societatea respectă legislaţia naţională şi ghidurile profesionale, precum şi cerinţele
specifice mediului de afaceri.
 Conducerea Societății se declară mulțumită că sistemul intern de asigurare a calității
funcționează eficient în ceea ce privește obținerea unei asigurări rezonabile că
Societatea și personalul acesteia respectă standardele profesionale aplicabile și de
cerințele de reglementare și legale și că rapoartele de audit emise sunt
corespunzătoare în circumstanțele date.
6. Indicarea datei când a avut loc ultima analiză independentă privind asigurarea
calității
 Ultima inspecție privind asigurarea calității din partea departamentului de monitorizare
si competență profesională din cadrul CAFR a avut loc la data de 29.08.2014.
 Calificativul obținut: A
7. Declarație privind practicile de independență ale firmei, care confirmă, de
asemenea efectuarea unei analize interne de conformitate cu privire la
independență

 Independenţa, integritatea şi obiectivitatea reprezintă piloni de susţinere ai politicilor
stabilite de Serv Audit S.R.L. În consecinţă evităm cu diligenţa orice aparenţă legată de
un conflict de interese.
8. Politicile societatii privind pregătirea personalului, remunerarea acestuia şi
independenţa
Serv Audit S.R.L. participă la un proces de pregătire continua cu tot personalul
profesional de audit. Programul de pregătire continuă cuprinde participarea la cursuri
organizate de Camera Auditorilor Financiari din Romania ( CAFR) si Autoritatea pentru
Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar (ASPAAS).
 Toţi auditorii statutari înregistraţi respectă cerinţele obligatorii suplimentare de
continuare a pregătirii stabilite de Camera Auditorilor Financiari din Romania.
 Remunerarea fiecarui partener al firmei de audit cuprinde două elemente –
compensarea funcţiei şi compensarea performanţei – ambele fiind legate de contribuţiile
aduse in funcţiile respective. Compensarea funcţiei depinde de aria şi impactul
responsabilităţilor partenerilor respectivi. Compensarea performanţei are legatură cu
realizarea obiectivelor stabilite pentru fiecare an. Remunerarea se stabileşte în funcţie
de obiectivele prevăzute pentru fiecare misiune. Acestea includ:
 -calitatea muncii
-excelenţa în furnizarea serviciilor pentru clienţi
-creşterea veniturilor şi profitabilităţii
-calităţile de lider
-respectarea şi promovarea valorilor firmei
 Fiecare profesionist semneaza o declaraţie de independenţă în fiecare an.
 9.Informaţii financiare legate de societate:
In anul 2024 societatea a obţinut o cifră de afaceri de 278.174,00 lei, din activităţi de
audit, servicii financiare conexe, având plătite la scadenţă toate obligaţiile fiscale către
bugetul consolidat al statului, bugetul local cât şi toate taxele, cotizaţiile către
organismele profesionale.
10.Lista cu clienții de interes public pentru care au fost efectuate audituri statutare în
exerciţiul financiar precedent sunt:
 Banca Cooperatista Alianta Cluj Napoca
Banca Cooperatista Baimareana Baia Mare
Banca Cooperatista Tisa Sighetu Marmatiei

Data 31.03.2025                                                                                                  
Administrator, Birle Nicoleta - Anca